Søk i denne bloggen

tirsdag 30. august 2016

Restevafler for "vanlige" folk.

Sønnen min ELSKER vafler, og i dag skulle han være litt alene med meg. Jeg hadde masse i kjøleskapet som nå egnet seg best i vafelrøre.

Den ble som følger: OBS: INNEHOLDER MEL OG MYE FETT!!!
2 egg
et par dl kefir
et par dl melk utgått på dato
en klatt rømme
et halvt fløtehus
en godt klatt smør
resten av en pose grovbakst (1/2dl)
ca en dl sammalt spelt
1 ss fiberfin( Hi Maize)
1/2 ts stevia.

Vafler blir best på slump.
Disse ble veldig gode, det var vi enige om, men etter to plater.... ble jeg trøtt, slapp og lei. Og mett :-)
Og disse er ikke vafler som får blodsukkeret til å stige til værs. Det er rimelig FETE, og inneholder KUN grovt mel, og en halv teskje stevia, gir ingen boost sånn sett..
SÅ da er vel konklusjonen at jeg har det litt bedre med mindre korn, selv det grove, men innimellom er det lov. Disse slanker vel ikke noe sted, men det ble "middagsvafler" i dag.
2 timer i skogen gjorde opp for dette. I tillegg hadde jeg gått 6 km før i dag så det får gå for i dag :-), Desuten er det en fin måte å bli kvitt rester på, og mine egne og naboens unger elsker disse vaflene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar