Søk i denne bloggen

tirsdag 30. august 2016

Bananlapper

Helt uendret fra Anna Hallen.

1 banan
2 egg
0,5 dl Creme Frasie
1 ss fiberhusk

Mos bananen, pisk den sammen med eggene, ha i CF, og fiberhusk, la det stå i 5 minutter.
Stekes på middels varme. Jeg fikk 8 SMÅ lapper. Disse var kjempe gode.

Disse er jo ikke direkte "lowcarb", men de er gode og fine i dag da jeg skulle på 1,5 times spinning. Gode uansett.

Det er vel nesten 20 g karbohydrater i denne frokosten totalt. Til sammenligning er det 34g i 2 skiver birkebeiner brød.

Har en venninne som er veldig opptatt av at vi må få i oss nok fiber. Bla derfor korn er så bra og viktig. Jeg er ikke like overbevist, dessuten få man i seg mye fiber fra grønnsaker, bær og nøtter.
Og mens de to brødskivene med birkebeiner dekker 20% av fiberbehovet på en dag, dekker bananlappene hele 60! Dette er det fiberhusken som står får, og noe fra bananen. Chek!

Så hva disse lappene skal ligge under vet jeg ikke... glutenfritt er OK, men det er jo hverken helt Paleo eller LCHF.

Alt må ikke hete noe, disse heter bananlapper og var veldig gode!

Fordelingen på energien er 18% karbo, 18% protein og 64 % fett.
Jeg trives godt med denne fordelingen. sånn ca 20/20/60

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar