Søk i denne bloggen

fredag 14. august 2020

Corona-kaos.

Det er august 2020 og jeg er drit lei Corona. For å være helt klar: jeg tror Covid 19 er reel. Jeg vet om/kjenner 3 som har vært syke,og klart seg,  hvorav en lå i respirator i 14 dager, og i tillegg 2 som er døde. Jeg bekymrer meg for at min bestemor på 85 skal få det.  Men hvorfor er jeg mere redd for at hun skal få det en influensa? 

Det er noe som skurrer for meg, og her kommer det listet opp en del av hva jeg synes er merkelig. 

Jeg poster flere linker, og bilder av tall og statistikk. 

Sverige blir hengt ut, men tatt i betraktning så står det ikke så galt til. 5000 er angivelig døde av Covid, men det har ikke dødd 5000 flere en vanlig i Sverige. Noen flere har det blitt, over halvparten på gamlehjem. 


For Covid tilhengerne, de som applauderer lock down, vaksiner og maske er det viktigste å ikke dø av Covid 19. Det er ranket som det desidert verste som kan skje deg. Det er verre en selvmord, å dø av influensa, tuberkulose eller malaria. Det skal unngås for enhver pris. 

Prisen er hittil enorm. Australia melder kosten pr dødsfall på : 






Ovelevelsesraten, som vi sjelden får presentert, er godt over 99% for de fleste! 
Det viser seg dog at det kan gi ettervirkninger som problemer med hjerte, nyrer og utmattelse. Det er jo ikke bra, men vi må ikke glemme at virussykdommer generelt kan gi uønskede ettervirkninger. 


I starten var det fokus på antall døde og innlagte. I dag i Norge er det 8 innlagt. Til sammenligning lå over 100 innlagt med influensa i uke 6. 




Nå vet vi ikke hvordan det ville sett ut i Norge uten hytteforbud og nedstenging av landet, men vi har Sverige og mange delstater i USA som er «åpne» og likevel har lave tall. 

Livet kan ikke gå tilbake til «normalen» før vi har en vaksine sier de. 

Vel, de har ikke klart å lage en vaksine mot forkjølelse før, influensavaksinen er langt i fra 100% sikker, og 
vi alle husker Svineinfluensavaksinen. 

Skal viruset død ut må verden stå helt stille i flere uker. 
Det jeg lurer på er hvor smittsom/skadelig/dødelig skal  en sykdom være før vi begrenser folks frihet, pålegger de maskebruk og tar fra de muligheten til å tjene penger? 

0,3% dødelig,1%, 8% 

I dag er det godt over 99% for at man overlever covid 19. I USA dør 1/10 av hva det gjorde i april. Det har vært diskutert høylytt om malariamedisin, C-vitamin og sink, remdesivir, og andre behandlingsformer. 







Det har vært en heftig sensur når det kommer til leger som fremmer anekdotiske bevis på at det fungerer. Det har skapt et enormt engasjement og det er bra folk stiller spørsmål. Det blir fort splid av dette. For og imot vaksine, for og imot lock down, for og imot munnbind. 






Jeg kunne skrevet i evigheter men søk opp litt selv, her er de noen linker å starte med: (flere av linkene jeg hadde lagret har blitt sensurert vekk, jeg tar i større grad skjermopptak fremover for å ha det på egen telefon) 







Og vil du ha litt konspirasjon: 

David Icke


Det beste du lan gjøre for deg selv og dine nå er : vask hender, unngå cruise, spis D-vitamin, store doser C-vitamin og Sink. Svelg det gjerne ned med tonic vann (kinin det «første» malariamiddelet. ) 



Vær kritisk, still spørsmål ! 




mandag 8. juni 2020

Dopamin

Nå har det vært mye Corona og konspirasjoner, nå er det på tide med litt «fag». Dopamin ut først. Dopamin spiller en rolle for motivasjon og belønning. Dopaminet øker når man «belønner» seg selv, og også når man kommer «igang». Problenet er at det er vanskelig å komme i gang hvis dopaminet er lavt. 

Parkinson, Schizofreni og ADHD, er noen lidelser som påvirkes av dopaminnivået. 

Det som motiverer oss, gir oss velbehag og jeg tenker med en gang på depresjon. Da vil man ingen ting og føler ikke velbehag. Jeg skal finne ut mer om akkurat det. 



For mye dopamin kan føre til økte symptomer ved shcizofreni, og lave nivåer er knyttet til ADHD. Ritalin øker nivåene av dopamin. Det samme gjør kokain. Man får et rush med velbehag, men kroppen venner seg til det og trenger mer og mer. Samtidig som kroppens egen produksjon synker. Nedturen er reel og det er ikke sikkert man finner tilbake til «normalen» etter å ha prøvd slike sentralstimulerende midler. 

Frigjør ikke kroppen nok dopamin og seretonin vil man ofte spise for mye. Belønningssystemet er «ute av drift» og man blir ikke tilfredsstilt. 





Det er vistnok 10 tips til å øke dopaminnivået ditt:

1. Spis mye protein. Spesielt tyroksin er med på å øke produksjon av dopamin. 
2.Ikke for mye mettet fett. Hvis 50% av kaloriene kom fra mettet fett, kunne det ha en negativ påvirkning. 
3. Probiotika. Det viser seg at enkelt av disse bakteriene kan produsere dopamin også i tarmen. 


4. Spis Velvet bønner. 
5. Tren regelmessig. 
6. Få nok søvn. 
7. Hør på musikk 
8. Mediter 
9.Få nok sol
10. Tilskudd. Mangler kroppen noen av disse kan den ha problemer med å produsere nok dopamin.