Søk i denne bloggen

tirsdag 30. august 2016

Lavakrbomuffins

Disse har jeg funnet på http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Sjokolademuffins:
100 g hasselnøtter
100g valnøtter
80 g smeltet smør
100g 70% eller mørkere sjokolade
1/2 dl sukrin, kanskje litt mere
vaniljeekstrakt, jeg brukte en stor ts vaniljepulver
120g kremost naturell
3 egg
1ts bakepulver

Først blandes det tørre, så det våte og så blandes alt
180 grader i 15-20 minutter.

Digger disse som på farten mat, etter trening eller om jeg er fysen på kvelden.


Squashmuffins:
også "stålet" fra  http://lchf-bloggen.blogspot.com/

3egg
1,5 dl sukrin ( jeg er ikke SÅ glad i sukrin smaken så jeg har brukt litt natren og stevia også)
6 dl revet squash UTEN frø
1 ts bakepulver
1ss kanel
1ss kardemomme
1/2 dl smeltet smør
1/2 dl rapsolje
50 g malte mandler
50 g malte valnøtter
50 g malte solsikkekjerner
2ss fiberhusk

Du kan toppe de med følgene, men det har jeg enda ikke prøvd:
150 g kremost naturell
sukrin
saft fra en lime

Stekes i ovnen på 175 grader, skrell grovriv squashen
Pisk eggedosis og bland i resten av ingrediensene
Stekes i 30-45 minutter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar