Søk i denne bloggen

tirsdag 30. august 2016

Paleobringebærmuffins

Bringebærmuffens.

Lukter mer og mer på Paleo, også kalt steinalderkost. Det finnes mange måter og tolke og utøve dette på, som alt annet. De fleste spiser minimalt med poteter, de spiser ikke korn og ikke raffinert sukker. Frukt er ok om man "tåler" det. Melkeprodukter er ikke en naturlig del av Paleokostholdet, tåler man det er det likevel flere som inkluderer dette i små mengder. Jeg fant denne oppskriften,og liker den godt, den er tidkrevende, men metter godt: (den er like god dagen etter)

1dl kokosmel
1/2 ts bakepulver
10 eggeplommer
6 ss honning
4 ss kokosmelk

Jeg fordeler massen i 6 store muffinsformer. Strø frosne bringebær på toppen , eller litt 86% sjokolade.

Stekes på 200 grader i ca 20 minutter.



Den orginale oppskriften finner du her, jeg har doblet min og tilpasset den meg :-)
Cream breakfast cake

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar