Søk i denne bloggen

tirsdag 30. august 2016

Lavkarbovafler

Disse har jeg funnet inne på lavkarbo.no

Husk at skal leve lavkarbo med det fettet som det er i enkelte av oppskriftene skal du være ganske bestemt... Disse første vaflene er rene fettbomben og spiser du de med sukker er det en ren FETEKUR.

Er målet ketose så har de fungert for meg som lunsj el, med litt bringebær og krem.

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
5-6 ts johannsebrødkjernemel
1 ts kardemomme
1ss natren eller annet alternativ, eks sukrin
100g smeltet smør



Vaffel 2, disse likte både mannen og sønnen, men er litt mere "pes" å lage:

6 egg
1 pk 200g kremost naturell
4 ss sukrin
4ts johannesbrødkjernemel
4ts fiberhusk
kanel/kardemomme

Visp eggedosis, bland inn resten og la røra hvile.

Stek og nyt :-)


Denne oppskriften har jeg fått av en kursdeltaker, men endret litt på den. Du kan selvfølgelig bruke sukker i stedet for sukrin. Bruk stav mikser eller kjøkkenmaskin. Har ikke prøvd den enda selv, men den skal vist være god- Røra gir 12 plater og da er det slett ikke ille når du ser på næringsinnholdet pr plate nederst på siden.

1 beger - Cottage Cheese Original, Tine
 7 L (large) - Egg, rå

3 ss - Havregryn, lettkokte/store
2 ss - Sukrin, Funksjonell mat
1 ts - Salt, havsalt
1 tsp, ground - Spices, cardamom
1 1 ts - Ekte Vaniljepulver, Økologisk, 





Energi: 92 kCal
Protein: 8 g
Karbohydrat: 2 g
Fett: 5 g
Natrium: 276 mg



Anna Hallen sine LCHF vafler fra Appen hennes "LCHF for familien."

Jeg endret litt på oppskriften, hennes inneholdt 1 ss kako, og 1 ss honnig. Jeg hadde ikke honning så jeg brukte 1 ss kokosblomstsukker (12g) og droppet kakaoen.

Oppskriften var som følger:

4 egg
4 dl kremfløte
2ss fiberhusk
1 ts vaniljepulver (ekte vanillje)
1ss kokosblomstsukker ( ikke nødvendig)

Disse ble veldig gode. Jeg spiste med eple og krem, men det ble vel søtt for meg.
En med smør på var mye bedre, men disse vaflene var veldig gode!
Jeg liker godt de rene rømmebaserte vaflene også, men ja disse var milde og gode. Tenker jeg prøver de MED kakao en gang også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar