Søk i denne bloggen

søndag 11. september 2016

Henriette's slankesuppe

Tidenens mest leste innlegg. Gammelt og omplassert:


Supperkuren, også kjent som rikshospitalets suppekur. Googler du den, får man opp flere oppskrifter. Jeg tok denne kuren for mange år siden og måtte love samboeren min at jeg aldri skulle gjøre det igjen. Jeg var trøtt sliten og sur og gikk ikke ned et gram...

Nå er pipa en annen. Jeg velger det helt selv, mannen er borte, og jeg ser først og fremst på kuren som en detox.  Jeg har spist bra lenge. Jeg tror ikke nødvendigvis det er bra å kutte så drastisk på inntaket om man lever lav -kcal fra før. Kroppen bremser opp forbrenningen om den går på underskudd over lengre perioder, men faster opp til 3 uker har ikke vist seg å ha noen særlig negativ effekt på stoffskiftet i så måte.  En annen viktig faktor tror jeg er at kroppen min vet hva det vil si og gå i ketose, denne gangen peilet den inn på fettforbrenning på et blunk!
 Datoen på vekta stemmer ikke men dette er forrige onsdag!
 Mye vann i bena dagen før jeg startet

Te med kokos fett

Jeg spiste ca 100 g med kokosfett i løpet av uken og tok omega 3 og D-vitamin i tillegg. Klarte å holde meg helt unna drikke med kullsyre, og har bare drukket vann og te. Jeg tok en koffein pille hver morgen.

Suppeopskrifter finnes det mange av. Jeg har modifisert og blandet litt av de 6 forskjellige jeg fant. Jeg tror ikke det har så stor betydning.

Min er som følger:

2 liter vann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar