Søk i denne bloggen

tirsdag 24. januar 2017

Ukesoppdrag



Ordet kjenner vi fra reality. Første vane vi skal få,er å drikke mer vann. Ja eller te, eller lignende. 
Et glass i timen. 

Vi får prøve på det. Jeg er jo gal etter sukkerfri redbull. Jeg har ubevisst halvert inntaket mitt i dag. Kun fordi jeg har slurpet på med te og vann. 

Vi forsov oss i dag, og det ble unnskyldningen for ikke å svømme. Men aktivitet skulle det bli, så jeg tok med Snappy, den eldste hesten og gikk i bakker. 

Aktivitet dag 2. Tur i ulent terreng. 

Middag i dag ble full av grønnsaker. 
Brokkoli, blomkål, vårløk, sukkererter, søtpotet og rødbete. Ja og kylling. 


Kylling er jo ikke mitt favorittnæringsmiddel. Jeg prøver å velge litt grei kvalitet. Kylling som har spist, annet en soya, som har mere plass og som får litt lengre tid på å bli stor. 

Jeg tror uansett det er lurt med variasjon. "Sprida riskarna" sa en foreleser til meg en gang. 


Jeg var litt "gæærn" og dro på med en red curry wooksaus. 

Tirsdager bruker jeg ofte litt ekstra tid på middagen. Da er vi oppe i 3 gode grønnsaksdager i uka. Torsdager med kålstuing og brokkoli blir den 4.  Alt er bedre en ikke no! 
Målet er jo å ha mye forskjellig også. 

Søtpotet ( min favoritt)
Brokkoli (med nesten hver dag) 
Rødløk
Charlotteløk
Hvitløk
Vårløk
Sukkererter 
Blomkål 
Hodekål 
Agurk 
Minimais 
Tomat 
Isbergsalat
Rødbete 
Potet

Av frukt har jeg fått i meg: 
Banan
Bringebær 
Eple 

Dette er jeg godt fornøyd med på en uke. 

Neste utfordring blir å variere proteinkildene mer. 

Oksekjøtt er overrepresentert. 
Svin og kylling får kanskje en dag hver i uka, i tillegg til fiskepinner. 

Egg spiser jeg flere ganger i uka, and og vilt får også bidra i ny og ne. 

Å lage en liste over de forskjellige tingene man spiser kan være ganske bevisstgjørende. 


Klarer du 5 om dagen? 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar