Søk i denne bloggen

tirsdag 24. januar 2017

En ny start?

Berit Nordstrand har skrevet boka "En ny start." Med smarte byttetriks og nye vaner skal kropp og sjel bli sunnere. Og sunnere skal jeg bli. 

Mitt eget mål er at jeg skal "trene" hver dag.5 dager i uken kanskje? 
Plan: 
Mandag: Yoga 
Tirsdag: Svømming 
Onsdag: Sprang
Torsdag: Yoga 
Fredag: Tur i bakker

 Det begrenser seg veldig med nakken, men jeg må komme i gang også. Flere måneder med treningsfri gjør noe med kroppen. Hverdagsktiviteten min er langt over snittet vil jeg tro. Så jeg er jo ikke en sofasliter. 

Vel vel, dag 1

Yoga

Herre Jesus, eller hvem man nå tilber... det er helt vanvittig tungt. 
Armene var helt "døde" etterpå, men ellers kjente det bra ut. 

Ingen store restriksjoner enda. Jeg spiser stort sett etter periodisk faste om dagen. Første måltid er mellom 12 og 14, alt etter som. 

Det ble rester av koteletter og rotmos som første måltid. Litt makaroni og kjøttdeig når ungene spiste middag, og bananlapper, eple med kanel og litt bringebær-kesam til kvelds. 

Lavkarbo? Tja, ikke helt. Men karboinntaket ligger mellom 50-80 g. Glutenfritt. 6 forskjellige frukt og grønnsaker, kjøtt og melkeproteiner. 


Bananlapper: 
1-2 bananer 
2 egg
1ss fiberhusk
0,5-1 dl rømme. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar