Søk i denne bloggen

torsdag 5. januar 2017

Sukkerkok i hodet.

Nå er det mye Berit Nordstrand om dagen, og jeg har som mål å lese alle bøkene hennes. Jeg har lest mange bøker opp igjennom. GI, Fedon, Grete Roede, og et hav av lavkarbobøker. 

Berit får mye kritikk av skeptikerne, men ingen av rådene er farlige. Snarere tvert i mot. Hadde alle fulgt hennes prinsipper, hadde både barn og voksne vært sunnere. (Tror jeg) 

Vi snakker tarmbakterier, byggeklosser, mineralarbeidere. Alt dreier seg ikke om kalorier. Vi vil ha kroppen i hormonell balanse og vi vil ha de byggeklossene vi trenger for å leve optimalt. 

Kveldens lektyre var Sukkerkok i hodet. 
En barnebok, med fiffig forklaring om hvordan maten påvirker kroppen. 

Vi har Poff mat og GROOOVY mat. 

Boka er godt illustrert og har noe fine enkle oppskrifter bak. 

Jeg synes  den kan fungere for 8 år og nedover, ikke for det, jeg tipper en og annen voksen også får noe ut av de enkle forklaringene i boka. 

Anbefales! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar