Søk i denne bloggen

søndag 4. desember 2016

Minlavkarbojul 4

Ideelt sett lager vi fra bunnen, gode næringsstoffer bla bla bla. I en perfekt verden osv. Nå er det ikke hver dag jeg vil koke eggeplommer og fløte, for å få meg et måltid med karbonara. Jeg skulle egentlig ikke starte før i morgen, men fikk los i dag.

Altså. Bytt ut pasta med hodekål. Stek den i smør til den er "mør". 
Jeg brukte Toro carbonara pose. 4 dl fløte, i stedet for melk og tilsatte 1 dl vann også. 

Stekte en pakke bacon. Ungene fikk standard spagetti og kjøttdeig. Jeg stjal litt kjøttdeig fra de også. 
Det er under 10 g karbo i dette, og jeg ble mett og god. 

Rett og slett lavkarbo gjort enkelt. Er faktisk ikke så mye rart i denne pose miksen heller. Mer grønnsaker og mer fett en i "vanlig" carbonara. Kjøttmengden holdes lik. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar