Søk i denne bloggen

mandag 19. desember 2016

Gløgg ala Berit Nordstrand



Gløgg har vi ikke så stor tradisjon for her hos oss, men etter at vi har fått barn nummer 3 i hus (gutt på 13) så har det endret seg. Nå er han veldig glad i sukker, og  " vanlig" gløgg skal han få, men kanskje ikke hver dag?

Noe godt og varmt å drikke etter å ha vært i slalåmbakken er ikke å forakte, så da prøvde jeg meg på Berit sin gløgg. Jeg prøver å gjøre meg litt kjent med oppskriftene hennes. Byttetriks og fokus på næring i maten, uten for mye tilsetningsstoffer.

Gløggen ble god den,  men den minnet kanskje mer om en blåbæretoddy?

Her er finner du oppskriften :

Gløggen som gjør deg gløgg

Når du leser innlegget til Berit så blir man inspirert, og man får lyst til å være litt sunn også!

God var den!

Godkjent av både meg og eldstemann.

Vil man erstatte honningen med sukrin, så blir det en variant med enda mindre karbohydrater. Honnig er dog undervurdert og drar med seg mange gode egenskaper. Det utgjør ikke så mange grammene totalt i 2 dl med gløgg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar