Søk i denne bloggen

tirsdag 1. november 2022

November den 1.

Jeg har ikke kommet med et innlegg på 3 måneder, selv om jeg har hatt 100 klare i hodet. De får komme etterhvert, nå skal vi skrive oss igjennom november. 

Jeg har tatt meg fri en uke i år. Har alltid ønsket å reise bort i november, og nå KAN jeg det om jeg vil. Det ligger turer til Spania for 2000kr med hotell. 

Jeg har tatt blodprøver og sett at jeg har gode verdier av B og D vitamin. 

Jeg tar ganske store doser, ca 5000IU og fikk mye sol i sommer, likevel ligger jeg med ca 100 målt i blodet. Det er en bra verdi det, men det krever altså ganske store doser for meg for å ha såpass. 





 For psyken er det helt avgjørende å ha gode verdier av vitaminer, mineraler og omega 3. 

Så for å forebygge en vinterblues er det viktig  å gi kroppen tilskudd, om nødvendig. 

Jeg får en god følelse i meg når dyra har fått sitt, så det er bare å komme seg i salen, med et utvalg løse hunder som selskap. I dag kranglet hesten, det regnet, men jeg hadde ro i kroppen både til å ta kampen og til å ri lengere en det jeg pleier. 

Inne fra ridetur så er det lys som gjelder. Å gjøre det hyggelig rundt seg hjelper. Så en herlig blanding av LED-lys og telys rundt i stua gjør noe med følelsen. En følelse av kos og ro. 

Så da var 1.dag i november gjennomført! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar