Søk i denne bloggen

mandag 14. november 2022

Ut på tur 🌟 13.november

Ja, november er drøy hvert år, og behovet for ferie er større en når høstferien er. I år hadde jeg ordnet meg fri i uke 46. 
Hvor skulle vi dra? På restplass ligger det turer fra 2000kr med hotell og fly. 

Det lå og vippet mellom Spania og Tyrkia. Turene kostet mer til Tyrkia og været så bedre ut i Spania. Nå er det mye billigere å leve i Tyrkia så man må ta det med i beregningen også. 

Vel de billigste billettene fant jeg til Malaga. 500kr med Sas ned, en drøy tusenlapp med Flyr hjem. 

Vi reiste kun med bagasje under setet, altså ikke trillekoffert en gang. 




Nå er jeg så heldig å ha en sønn med gullkort så mat og drikke før avreise nøt vi gratis i Sas-loungen. 




Å ha med egen drikkeflaske sparer deg også for en del penger. Den kan fylles, både på flyplassen og på ferie 😎



Leiebil var ganske billig, kom på ca 1000 kr med forsikring. 

Vi leide en liten leilighet for ca 2000kr. 


Vann og mat til lunsj og frokost handlet jeg på Carefour for ca 500kr. 
Så vi kan klare oss for totalt 6000 for 2 personer 🌟

Hvor mye man vil bruke på restaurant styrer man jo selv. 

Vi kunne sikkert bodd billigere og flydd billigere med mellomlandinger, men vi skal jo lade og ha det bra også 😎

Alt er dyrere både hjemme og borte, men jeg hadde egentlig «vunnet» en tur til Tyrkia som ble avlyst pga fare for streik, så da fikk jeg reisepengene i stedet. Det er det vi reiser for nå. 😎🙏 


Men som tips, bruk restplass om du vil ha billige turer, eller Rejsespejder.Dk. 

Er du fleksibel finnes det mange kupp. 

Drømmen er selvfølgelig Thailand men flybillettene er svindyre frem til mars/april. 

Nå skal vi kose oss og slappe av her nede i varmen noen dager 🙏😎




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar