Søk i denne bloggen

torsdag 3. november 2022

November den 3.


Altså Yr har mye vann å by på: 



Men ut på tur med pelsbarn 🐴🐶

Det blåste sidelengs og regnet heftig, men da er det jo ekstra godt å komme hjem etterpå. 



En annen ting med dette søleværet er sølete poter 😳😳😳



Disse er hvite til vanlig 🤣🐶. 
Man bare må elske november 🍁🙏🌧.

Men, fornøyd med meg selv etter tur. 

På ettermiddagen ble det kino og middag med en venninne. Jeg er nesten aldri på kino, men det er stas innimellom. 



Denne var veldig morsom 🤣🤣🤣.

Thaimat er det nærmeste jeg kommer Thailand nå… flyprisene er skyhøye også utenfor sesong. 
Da får man nyte det man kan 😎




Dagens vitamin er C-vitamin. Noen sverger til høye doser, andre mener det er tull. En ting er sikkert det er ganske ufarlig 🙏. Vi aper og marsvin kan ikke produsere det selv, så vi må tilføre kroppen dette. 
Mange dyr øker sin egen produksjon ved infeksjoner. Hunder visstnok opp mot 20 g i døgnet.

Dokumentert eller ei, C-vit, minst 5 g om dagen kjører jeg på om jeg brygger på noe eller er syk. Til vanlig varierer inntaket mitt veldig. Jeg er veldig glad i Kiwi som er en god kilde, jeg spiser multivitamin fra Zinzino og tar 1000 mg når jeg husker og orker til vanlig. 

Intravenøst c-vitamin er vanligere i andre land. 
Det beste er selvfølgelig å få det i seg via maten til vanlig, men er man syk er det tilskudd som gjelder. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar