Søk i denne bloggen

tirsdag 24. mai 2022

Energityvene

Hverdagen er full av energityver. Du tenkte kanskje først på tidstyver, men jeg tenker på ENERGITYVER.

 En av mine største tyver er at jeg går og husker på ting. Så kalender er en lettelse for meg, i papir. Jeg liker å skrive ned ting på papir 🙈🤣🙈.
Men da slipper jeg å «holde» på alle de tankene. 

En annen tyv er junk mail. Du vet alle de mailene som du har skrevet deg på for et tilbud en kundeklubb mm. Vel jeg sletter noen nå hver dag, og når jeg får somlet meg rundt skal jeg opprette en egen mail til all denne «søpla» . 
Innboksen burde være fylt av viktige saker. 

Folk er også en energityv. Folk som vil ha tiden din, men som krever noe mer av deg en at du bare ER. Når man føler man er litt på tilbudssiden og yter litt service på en måte. 
Sett grenser. Porsjoner tiden din, og sørg for å omgås folk som GIR energi også. 

Rot, en av de største energityvene. Når man føler seg litt maktesløs pga ROT. 
Jeg drømmer om vaskehjelp. Ikke fordi det blir så mye mindre rydding, men jeg kan få det ordentlig rent 2 ganger i mnd. 

Å rydde etter middag er en energityv. Hadde det vært opp til meg hadde jeg levd på Fjordland. 🙈✌🏼

Fylle bensin er en energityv, pakke ut fra ferie, omg det er tappende det.

Det er mange ting i hverdagen som ikke akkurat gir energi og som tapper oss fordi det er kjedelig eller litt mye av ting. 

Det viktigste er kanskje å sørge for positivt påfyll. Både psykisk og fysisk. 

Bra mat, omega 3 og vitaminer for kroppen, trivelige opplevelser i hverdagen. 🙏🙏🙏

#balanse 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar