Søk i denne bloggen

fredag 20. mai 2022

Omega 3 min medisin.

Jeg startet på omega 3 etter å ha tatt en test som viste at jeg hadde 18x så  mye omega 6 som omega 3 i kroppen. Jeg har jo alltid slitt med migrene og mye "vondt" i kroppen. Vondt i bena, verk i knærne, sykdomsfølelse mm. Mye som man kjenner igjen om man har fibromyalgi. Jeg tenkte ikke så mye over dette, har vært godt medisinert i mange år og vært takknemlig for at jeg har funnet medisiner som kunne gjøre kroppen mer funksjonell. Jeg nøler ikke med å bruke medisiner så lenge det kan gi meg bedre livskvalitet og redusere antall nede dager. For nede dager har man, selv om det sjelden postes på sosiale medier. 


Migrenen min er kompleks og absolutt ikke borte, det er en kombinasjon av flere ting som har gjort meg bedre, sammen med alder og erfaring. Å spise lite gluten, bruke prevensjon med progesteron (minipiller eller hormonspiral) gammel type allergimedisin, og selvfølgelig prøve å holde seg i nogelunde grei form.

Vel etter at jeg startet med Omega 3 merket jeg stor forbedring på kroppen og hodet. Rent fysisk. Energinivået ble også litt i overkant, så det må jeg få balansert litt. Haha. 

Poenget er at jeg har gått tom for omega 3, jeg er helt ny i denne ZinZino-verden, og har spist mer en jeg hadde bestilt. Jeg trenger 3 kapsler om dagen for å matche kroppsvekten, men abonnerte bare på 2 kapsler. 

Vel at jeg er tom merker jeg. Jeg er "tom" for energi, har vondt i kroppen og er i en mye dårligere tilstand... 

Man merker jo ofte ikke gradvis bedring, men jommen meg merket jeg det når jeg gikk tom. 

Jeg blir jo ikke mindre imponert over dette produktet, og skulle ønske at alle jeg kjente ville teste nivåene sine og gi det 6 måneder med tilskudd. 

Husk Omega 3 er med på å danne lykkehormonene dine, hjelper til med melatonin (søvn) reduserer betennelser i kroppen, er bra for hjernen (ADHD, konstentrasjon mm) Bare søk på omega 3 og NOE på pubmed, så finner du forskning som støtter fordelene ved dette på veldig mye. 

Klar for et friskere og mer balanser liv?

henriette.brustad@gmail.com

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar