Søk i denne bloggen

torsdag 1. april 2021

Coronadays 2021 (8) Vårens gleder.

Med totalt  5(!) hunder og en katt som beveger seg ut og inn hver dag, blir det grisete. Jeg støvsuger stort sett hver dag, i tillegg går den automatiske støvsugeren hver dag, og Jif våtmopp brukes hver dag. 
 Her er jeg lite miljøvennlig i samme gate som når jeg bruker mye papp. Det MÅ være lettvint og gå kjapt. Engangs våtmopp gjør livet renere og enklere!

Denne perioden kan være kort eller lang. I år er den lang. I tillegg røytes det. Sånn sett bra at det skjer samtidig. Det frister ikke med storrengjøring så lenge dette pågår. 

Vaskerommet, bur og gangen blir flittig brukt til å tørke hunder når de er veldig sølete. Den minste dusjes ofte. Katten har mer eller mindre bodd inne i vinter men selv hun fant det for godt å dra med seg søle inn 

Sjekk under labbene hennes, der er hun EGENTLIG helt hvit 🤪

Her har hun krøpet under hundegrinda 🤪😅. 


Om det er verdt det? Ja da. Det er stort sett en kort periode og da prøver jeg på færre turer ut, men til gjengjeld  lengre tid ute ved hver lufting. 

Savnet etter sommer blir ikke mindre for å si det sånn. Mars er i min verden, den nest verste måneden etter november. Den er lunefull, lang, og kan like gjerne by på regn som snø. Nå er den offisielt over for i år og det gledes! Temperaturene stiger, med håpet og humøret. 

Alle matbutikker (som stort sett er de eneste åpne) selger påskeliljer. De gule blomstene er små lyspunkt i hverdagen, og pynter fint opp til påske. Jeg er veldig glad i å pynte til hver «høytid». Ikke mye, men litt. Noen egg, kaniner, gule lys og duker og litt blomster, gir små gleder i hverdagen. 


God påske 🐣

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar