Søk i denne bloggen

tirsdag 6. april 2021

Coronadays (9) Hverdagssysler.

Å føle seg «flink» er en god følelse. Jeg har et større behov for at de rundt meg viser takknemlighet en at de skryter av at jeg er «flink». Skryte gjør jeg til meg selv. Jeg streber etter min egen følelse av «nå har du vært flink». 

For de som har kronisk migrene (mer en 8-12 anfall i mnd, jeg har hatt mellom 15 og 18 da jeg var på mitt verste)  så lærer man fort at man ikke har like mange dager utdelt i mnd som andre. Det var en av de tingene jeg lærte meg i 20-årene at jeg ikke skulle planlegge for 7 dager i uka. 5 var bedre. Alle de ukene jeg «mistet» dager og ble kronisk hengende bak mitt eget skjema, førte bare til frustrasjon og stress. For miste dager det gjør man med hodepine. 

De dagene hvor man da virker er det alltid mye å ta tak i. Som mange mammaer kjenner seg igjen i, flest «usynlige» ting. Dvs du kan holde på en hel dag, så synes det egentlig ikke. 
Å kvitte seg med gamle klær og rydde bort vinterklær er noe av det usynlige som skjer. 

Påsken var over og «hverdagen» skal tilbake. Fortsatt digital skole. 
Jeg ryddet vekk det lille jeg hadde satt frem av påskepynt og har selvfølgelig vaskemaskin og tørketrommel i gang. 



Klær ble brettet, og badet oppe ble støvsugd, vasket og fikk rene matter og håndkler. 
Pledd fra bobilen har blitt vasket (typisk usynlig oppgave) og lagt klare til neste tur. Hest er sluppet ut og både glassflasker og panteflasker levert på butikken. (Ganske usynlig oppgave det også) 

Båndtvangen er i gang og da blir det flere turer på bena. Ikke like populært med 3 løse hunder på tur når man rir 🤪.
Det føltes helt nødvendig å pese seg opp Kampebakkene etter mange mil i bobil og god mat og drikke i påsken. 


Middag ble laget og kjøkkenet ryddet. Til dels. Langt i fra perfekt. No gammel mat ble kastet og stekepanner fra bobiltur vasket. 


Mat, med vekt på grønnsaker ble handlet inn. Synd det er så dyrt. 


Dagen er ikke over enda, barn skal kjøres, hester, hunder, kaniner, høner og alpakka fôres, og egg vaskes. 



En bokhylle IKEA har vært utsolgt for i «evigheter» fikk jeg hentet i påsken og skrudd opp i dag. 

Så lagde jeg kveldsmat til mann og barn før kvelden var et faktum. Avsluttet dagen med å kose litt med katten ❤️



Jo en ryddig gang. og støvsugd første etasje var også oppgaver som også ble gjort i dag. 

Flink nok 😉💪🏻

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar