Søk i denne bloggen

søndag 21. mars 2021

Coronadays 2021 (5) (storbygleder)

Jeg bor landlig til og elsker det, men liker både Osloturer og ferier i storbyer. Det siste har vokst på meg. Jeg hadde vært 6 ganger i New York før jeg ble ordentlig glad i byen. Etter å ha sittet askefast der, alene fikk jeg dypere vennskap og mere kjennskap til byen. Det var også byen jeg inngikk mitt nå havarerte ekteskap, men det var uforglemmelig og absolutt verdt det. 





Jeg trives best på landet, men elsker storbyenes puls og bråk og det å kunne fjonge seg i langt større grad en i støvet på landet. 



Ja takk begge deler🙏



Til å ha vokst opp i Oslo er jeg egentlig lite kjent. Det er de samme «tråkkene» man gikk i som barn. Karl Johan, Aker Brygge, og kanskje Grønland. 
Turist i egen by er undervurdert og et av fjordårets nye oppdagelser var restauranten VIPPA.  Et stort utvalg av spennende og billige retter til en rimelig penge. 
En gåtur rundt Operahuset og lunsj på Aker Brygge er også hyggelige ting å gjøre. Langt hyggeligere selvfølgelig i sommermånedene og når ikke både butikker og restauranter er stengt. 

I disse dager tok jeg med Molly og Minnie, når jeg først måtte inn til tigerstaden en tur. 
Det var godt med parkering for en gangs skyld. En liten runde i Frognerparken for litt sosialisering. Her er det den eldste som er «verst». Hun synes det er så stas med andre hunder og så var øvelsen og ikke hilse?! 🐶

Monolitten står fortsatt, nå må det bare komme en ny vår, på alle måter 🙏 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar