Søk i denne bloggen

torsdag 18. mars 2021

Coronadays 2021 (overlevelsesstrategi)

Barn hjemme på fulltid, stengte butikker, søle,møkk og mye å ta tak i! 
For mange så fortsetter arbeidet, men på hjemmekontor. Har du hund, så sørg for at den fortsatt må være alene. Jeg med valp er ekstra påpasselig med litt burtrening og alenetid for henne.

Jeg har jo et evig ryddeprosjekt og med mange dyr og folk å passe på, er det nok å gjøre.

Når følelsen av «lei» kommer, uten grunn (vi er privilegerte bla bla bla) så begynner mitt lille hverdagsprosjekt. 

Først og fremst, for at jeg skal ha det bra, og kunne slappe av, så må dyra ha fått sitt. Trim, kos og mat.
Deretter kommer ryddige omgivelser. 

Når alle er hjemme og «roter» blir det noen tiltak for å overleve. 

Matprepping er en av de.

Jeg lager mat for flere måltidet/dager, på EN gang. På den måten slipper jeg oppvask hver dag. 







Lasagne er perfekt til å varme opp igjen og det kan koteletter og pasta også! Jeg handler også inn pizza, pølser og kjøttdeig så ungene kan fore seg selv, og alltid ha pølser og burger til å lage på bål ute. For ut, det må man. 

Papp er også en luksus jeg unner meg. Vanligvis i ferier, men da er jo også alle hjemme. Så enten velger man seg en unik kopp, eller så bruker man papp! 
Det går sikkert 20 kopper og glass om dagen ellers. Jeg gidder ikke! 

Så preppe mat og bruke papp, gjør min Cotonahverdag litt lettere 💪🏻

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar