Søk i denne bloggen

tirsdag 5. april 2022

Bikinisesong dag 11-15.

Slutt på daglige oppdateringer men her kommer en del av hva jeg har spist siden forrige innlegg. Kan avsløre at jeg ikke har gått ned et gram. Man kan fint være i ketose uten å gå NED. Jeg må redusere inntaket og eller trene. 
1. rødvin bremser vektnedgang. Men noen ganger er det viktigere med et glass en å gå ned. 
2. melkeprodukter. Selv om de ikke innholdet karbo (fløte, ost, rømme mm) så kan de være en brems for mange Er man litt «lymfe-fet» er det absolutt et must å prøve å styre unna. 
3. erstatningsprodukter/barer. Har ingen fordel for vekten min, med mindre de er del av en Very low calorie diet.

For hektiske dager, stress og dårlig søvn gir DÅRLIG vektnedgang. 

Så jeg er ikke forundret. 

Men, kroppen er bra. Jeg tror omega 3 tilskuddet begynner å vise sin virkning. Jeg har aldri hatt en fibrodiagnose, men alle symptomer i boka på det. 

Jeg skal skrive et lengre innlegg om dette. 
Min skjeve balanse med 18 ganger mer omega 6 en 3 er helt klart ikke bra!

Ta kontakt for blodanalyse om du ønsker det! 
Fantastiske saker. 🌟.


Vel over til maten: 
På bobiltur ble det biff på lørdag som vanlig. Jeg hadde skåret opp hodekål og løk som jeg stekte som tilbehør. Bernais til mannen. Jeg liker det ikke. 


Til kveldskos hadde vi forskjellige pølser. Rødvinspølse bla. Sto ikke på kaloriene 😅🙈.

Lunsj for meg begge dager ble pølse og lompe. Så 2 lomper ble utskeielsen. 

Frokost (som jeg ikke pleier å spise og følgelig da får i meg mye ekstra kalorier, var eggerøre og bacon. 

Litt latskap i går før sykkeltime. Hadde lagd et frøbrød, inspirert av Anna Hallen og kombinerte det med cottage-cheese brødet. 

Det jeg gjorde var å ta oppskriften til cottage cheese brødet og byttet ut havregryn med frø. Hadde LITT havregryn oppi også. 

Dette var lunsj. Middag etter spinning ble storfekjøtt i strimler på salat av ruccola, isberg, tomat, agurk, feta og løk. 



Digg! 

Dagens middag var kålstuing. Kun kål og kjøttdeig stekt i ovnen. Hadde ovnsstekt brokkoli og blomkål som tilbehør. 



Videre strategi? Vel mindre stress er en forutsetning. Så litt mindre mat. Jeg må øke egginntaket mitt fordi et av parameterne på denne blodtesten viste dårlige verdier på en fettsyre de fleste har bra på. Det var en av omega 6 fettsyrene. Egg og kylling skulle vist være rike på disse, men kanskje ikke mine hjemmelagte egg inneholder så mye av denne omega 6 typen, siden hønene spiser soyafritt? 


Fortsatt ganske strikt lavkarbo 💪🏻.
Mindre vann i bena, ingen tarmgass eller oppblåst mage. 

Hva savner jeg mest? Potet og sjokolade kanskje? Men ikke stort. Blir matlei når jeg gjør dette, og jeg må jobbe for å finne noe jeg har lyst på. 

Jeg håper å teste noen dager bare på Lean Shake fra ZinZino når de kommer i posten. 💪🏻🙏. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar