Søk i denne bloggen

onsdag 25. mars 2020

Corona og ambisjoner.

Balansen mellom realistiske målsetninger, forventninger og ønsker. Jeg vil så inderlig få ryddet...og rydde det har jeg gjort til gangs. Helt til sønnen min sa at jeg ikke klarte å slutte, at jeg BARE ryddet, og lurte på hvorfor jeg ikke bare kunne sette meg ned å se en film, ja slappe av litt. 

Det er kanskje ikke så hyggelig å omgås en som er i et ekstremt ryddemodus 24/7?

Ok... her måtte jeg ta en mental jobb... etter å ha tatt en runde med meg selv samlet jeg det siste «rotet» slik at det var nesten ryddig. Så ryddig at det EGENTLIG ikke MÅ ryddes med det første. 





Pust.... trappa ser bra ut... og du får puste i 2. etasje! Det er godt nok.... (sier de 🙄🤣)


Det krever litt å komme inn i nye rutiner. Hjemmeskole, barn som er hjemme så og si hele tiden.. og litt jobb ved siden av for egen del. Dyr som skal luftes osv. 

Hva gleder meg? I et kaos av stress må jeg finne hva jeg egentlig liker om dagen. Forskjellen på «må» ting og vil ting. 

Å kose med katten ved leggetid gjør meg glad! Jeg elsker katten, at hun maler og tråkker på meg på kvelden.  Hun er nesten aldri ute på vinteren. I så fall kun på dagtid, påtross av katteluka som alltid et åpen.  
Hundene... litt mere masete når jeg er hjemme. De maser mer, og når halve Bærum er på tur rundt veggene så er vi ikke like uforstyrret som vi pleier. 
Å ri blir en blanding av må og vil. Jeg må for å få ut litt steam av de hundene og vil fordi det er godt for sjela.. og hesten så klart.

Så var det dette med rydding. I dag... barn i fokus. Hold deg fast... Trolldeig. 

Jeg har alltid sagt at jeg ikke er en trolldeigmamma...i dag var jeg det! 

Jeg lagde en klovn. Det eneste jeg «kan» lage fra barndommen. 


Så dristet jeg meg til Storsentert i fare for å bli hetset og ende opp med Corona-skam. Vel, målet var å kjøpe litt maling ol for videre aktiviteter i heimen. De fleste butikker var stengt og det var så og si folketomt...

Folk må jo gå på veggene? Dette er noe vi aldri kommer til å oppleve igjen mest sannsynlig. 

Vel det ble maling og pensler! Svingte innom jobben både frem og tilbake for å skrive ut noe på en egen printer. 

Hjemme ble det vafler?! Til lunsj/middag.... så fikk jeg en 30 minutter alene, der jeg prøvde meg som maler. Ferdighetene er vel ikke de beste, men det var deilig å sitte å pirke litt.... før hundene måtte ut. Litt frisk luft og 4 hunder på en liten tur. 

Så hva hadde jeg gjort i dag? 


Jeg hadde kaste to sekker med klær, en pose med glass, lagd Trolldeig, vært innom jobben og storsenteret, malt, renset såret på en hest, stekt vafler, hjulpet datteren med skolearbeid, kjørt og hentet sønnen.... og tømt tørketrommel og satt på en ny. Ja og fått skravlet både med Oldemor og en god venninne. Litt sliten i hodet... 
prøver på nytt igjen i morgen. 😂





Tankene mine går til de med hjemmekontor og hjemmeskole... mangel på aktiviteter og trang økonomi.... det er den ekte utfordringen nå! 




 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar