Søk i denne bloggen

søndag 22. mars 2020

Corona-bucket list

Andre uke står for døren... dette er (for den som Får penger og er frisk) den permisjonen du alltid har «drømt» om. 
Du vet den da du skulle rydde loftet, male stua, skrive bok eller trene. Nå er den her, og den KAN  være over før du aner det. Blir du ikke litt oppgitt over deg selv om du brukte tiden på å spise godteri og se på Netflix?

Hva med å lage deg en Corona-bucket-list?

Jeg håper jo alltid at jeg skal bli «ferdig» med å rydde.Hva er ferdig? Jo for meg så et det at det er så ryddig i skuffer og skap, at det kunne kommet et flyttebyrå og flyttet tingene mine fra et sted til et annet, uten å måtte sortere og pakke. Altså, alt har sin plass, og skuffer og skap er rene og ryddige. 

Nå har jeg holdt på i over en uke og er langt fra ferdig 🤣🤣🤣. Men jeg ser et lys i tunellen da! Det gjør jeg. Det at vinterutstyr kan pakkes bort gir en ekstra giv. 

Trening? Der har jeg ikke vært. Jeg har vært mer på søvn. Klokker fort 12 tiner, HVER natt akkurat som om jeg skal ta igjen år med dårlig søvn. 

Hester... burde vært mer, men rydding trumfer alt, ca 1 om dagen, men det er flere på tunet her som rir 2. Hestene får ekstra stell og dekkenskift, nå når vi er hjemme. 

Så til denne Bucket lista.

Jeg skulle ØNSKE behovet og ønske for trening var større. Da skulle jeg gått 1time om dagen, ridd 2 hester, og trent Molly. Både spor og å gå i bånd. Her er jeg altså ikke. Jeg rydder i timesvis hver dag. Avbrutt av en ridetur og middagslagingen.

Å gjøre hyggelige ting med barna, prøver jeg å prioritere, i dag ble det ridetur til Kolla.





Men hva mer vil jeg? 

Jeg vil kjøre spiralen i Drammen, se mer på den helt sinnsyke stjernehimmelen som viser seg nå, sy meg en kjole, og skrive/blogge og lese både krim og litteratur.

En balanse mellom egentid og familietid... noe som er vanskelig når hjernen min er i ryddemodus. 

Jeg er overlykkelig om jeg kommer ut av dette med ryddige kriker og kroker. Kanskje noen nymalte flater, og med venner og familie i behold. 

Jeg ser liksom ikke for meg at denne shut-downen kan vare mye etter påske, men de har jo tegnet opp en rekke skrekkscenarier. Tiden vil vise, men sett ned noen ønsker og forventninger til denne tiden, vipps så er vi back in business igjen  

Rydde, trene, ri, gjøre hyggelige ting med unga, se TV og sy, samt lese litt. 

Det er mine mål 👌🏼💖

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar