Søk i denne bloggen

mandag 6. januar 2020

Nytt år, nye muligheter

Ja da er det 2020! Og det starter bedre en fjor! Det er jo i og for seg et godt utgangspunk.
Kiloene jeg dro med fra sommern var på retur før jul, men så om serimakakedeig og annen kos. 
Det gikk ikke så galt. Jeg synes selv jeg er flink, det er alkohol og bakst det blir mer av. En søvnkvalitet på minus gir også vektøkning. Vel nok om det. Jeh pleier alltid å tenke på HVILKEN metode jeg skal velge. Suppekuren er alltid innom hodet. Effektiv og lettvint. 

Men jeg er i komboen nekter å ikke gå ned og mangler driven for å holde en ekstremkur. 

Det blir rett og slett god gammeldags lavkarbo. 

Jeg har funnet frem favorittkokeboken og skal kjøre det konseptet. Ingen kaloritelling. 

Energien er topp på dag 4.
I dag har jeg vært på jobb til halv 4, rett på ridetur når jeg kom hjem, så kjørte guttungen i bakken, så middag (servert, pølser, litt kålrotstappe og brokkoli) 
Så en kjapp gåtur. (ryggen klager litt. Etter årets første skitur i helgen, mye sitting på jobb ++, så klager den litt på bakkegåing. ) 

Så hadde jeg kommet over et sjal, likt et jeg mistet for noen år siden, som jeg kjøpte brukt, og da fikk dattern øvelseskjøre til Stor-O. Jeg har noen Uggs jeg prøver å selge, så vi dro innom en potensiell kunde på vei hjem. 

Hentet gutt i bakken, og da jeg kom hjem bakte jeg proteinbrødet og ostemuffins. 

Proteinbrødet er ikke lavkarbo. 
Men jeg bruker det litt. 





Hele langpannen inneholder mindre en 200g karbo. Med 1/8 hver dag, så utgjør det 25 g karbo som går fint for meg. I allefall på aktive dager. Til sammenligning så spiser en normann lett 200 g karbohydrater om dagen. 

Oppskriften er 
1 stor boks cottage cheese 
9dl/ 300g havregryn. (Her kan man sikkert bytte en del ut med mandelmel ol. 
5 egg
Salt 
2 Ts bakepulver. 
Jeg hadde også i litt valnøtter. 

Brødet ble spist med ost og pesto. 




Ostemuffinsen fant jeg i Anna Hallen sin Lchf husmannskost. 

5 egg
2 dl ost
1/2 dl fløte 
Og eks skinke, salami ol 

Stekes i 20 minutter. 


Om ikke kiloene skulle rase med en gang så er energi og generell velværet stort på dette kostholdet. 

Søvn er første pri nå. Sove hele netter uten å våkne med 200 i puls er målet. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar