Søk i denne bloggen

fredag 10. januar 2020

Kremet kylling i ovn

Jeg fortsetter på lavkarbostien. Har ikke gått ned et gram. Kroppen min har fått nok næring og har sikkert også hatt gode og fulle glykogenlagre. Likevel, jeg føler meg veldig bra. I tillegg til et annet tiltak jeg skal presentere senere, så har jeg kjørt klassisk lavkarbo i en ukes tid. Jeg har sovet godt og våknet mere uthvilt om morgenen. Merker også at matlysten er på vei ned og da vil også vekten følge etter. 

Ostemuffins har vært en enkel matpakke og har blitt laget hver kveld. Karbonader er helt innafor og enkelt og kjapt å lage. Jeg prøver etter beste evne å spise grønnsaker til det meste. 

Jeg trenger inspirasjon og bruker Hverdagskost av Anna Hallen. I dag ble det kylling i form. 

Jeg manglet friske urter, champingjong liker jeg ikke og det skulle være peanøtter på toppen, noe jeg ikke hadde. 

Vel: 

1 pk baconterninger 
4 kylling fileter eller ca 600g 
5dl fløte 
Grønnsaker som tilbehør. 

Stek baconet sprøtt og hell over fløten og la det småkoke noen minutter. 

Legg kyllingen i formen og hell fløten over. 
Jeg lagde to porsjoner med grønnsaker. Brokkoli, Blomkål og litt søtpotet.
Søtpotet og gulrot er rotgrønnsaker og er ofte «forbudt» på lavkarbo. Som Anna sier, de færreste (typ ingen) er overvektige pga gulrot. 
Det eneste man skal være oppmerksom på er at det kan trigge søtsuget hvis man er sukkeravhengig. 


Dette stekes i ovnen på 225 grader i 25 minutter 

Det var VELDIG godt! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar