Søk i denne bloggen

tirsdag 26. november 2019

Høst, mat hverdag og middag 11

Angsten var plutselig litt mere slitsom denne uka.  Min medisin er P5p (metylert B6) virket ikke som den pleide. Jeg spiste sink til jeg ble kvalm og måkte påmeldte 600 mg P5P, trodde jeg. Det viste seg at det var B12 og folat jeg hadde dyttet i meg. Helt identiske bokser på de to. Da innbiller jeg meg ikke virkningen av B6 min om ikke annet. Nå er det riktige piller og i tillegg har jeg fått omega 3 i blandingen. 

Uka har vært hektisk som vanlig. Jeg jobber meg igjennom en regnfull og grå november med krummet nakke. Den andre hesten har infeksjon i hoven. Han fikk en ståltråd inn i kronranda for noen måneder siden og det har utviklet seg til verk og fanteri. Boks 24 timer i døgnet, smertestillende og rensing. 
Han er utrolig tapper og flink til å egentlig være utegangshest til sin hals. 

Hele familien sliter i november. Det har vi gjort hvert år, i mange år. 
Hvert år sier jeg at neste år, da skal vi til solen i november. 

Likevel så har jeg fått gitt katta markkur jobber meg sakte igjennom et rotete hus, får ridd, og lagd middag. 

Etter å ha bikker 77 kg, som er heeeeeelt uaktuelt for meg, så er det lowcarb for alle penga. 
1,5 kg ned første døgn. Deilig å bli kvitt litt vann. 
Jeg kjører ikke strikt. Jeg spiste en liten potet i dag, litt gulrot og 86% sjokolade. 
Jeg blir ikke kveldstrøtt når jeg holder på sånn, og det får jeg igjen morgenen etter. 

Når jeg har «fri» så fylles det opp med avtaler, i dag hadde jeg 2 møter, i morgen ikke mindre en 4! 
Jeg har hatt alt for mye i det siste å må prøve å skape noen pusterom for meg selv. 
Jeg går kanskje litt for «all in» som mamma, det er som om det overskygger alt til tider. Det er ikke helt bra det heller. Men jeg elsker å være mamma. I den grad man kan si man har et kall så er dette mitt. 

Når det er sagt så stortrives jeg på jobb. Prøver samtidig å få i gang nye prosjekter. 

I og med at man endte opp med et samlivsbrudd så ble jo ikke livet helt sånn jeg så for meg. 

Ikke ta lett på en skilsmisse. Jeg unner hverken barn eller voksne å oppleve noe sånt. 
Det er alt for vanlig i dagens samfunn. 

Når det er sagt så må man ha det bra sammen. Jeg tror det er bedre for barn å vokse opp med gode relasjoner som forbilde, selv om det ikke er mellom mamma og pappa, hvis alternativet er å bo med foreldre som ikke viser hverandre kjærlighet. Det er vår jobb og gå foran og vise hvordan vi skal behandle hverandre og være en god partner. 

Nå som vektbevist er det dette jeg har spist disse to dagene:

Mandag: salat med kjøtt og feta til lunsj 12.00 
En pose nutrilett kl 15.00 
Middag 17.30. Kjøttdeig med carbonarasaus. (Pasta ble servert for seg selv) 
Mørk sjokolade og baconsvor på kvelden. 




Tirsdag; 2 rugsprø med smør, egg og majones kl 12
16.30. Kalveentrecote med grønnsaker 
Et eple til dessert 

Til kvelds en sukkerfri cider. Litt 86% sjokolade. 

Jeg kjøper cola zero for å stagge et lite sug. 

Dagens middag har jeg selv gjetet ned fra fjellet. Det kan du lese mer om i neste bloggpost. 

I dag svømte jeg rolige 500 meter. I morgen skal jeg løpe på mølla. Små steg mot en lettere kropp 😊




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar