Søk i denne bloggen

onsdag 13. november 2019

Høst, mat, hverdag 9

Jeg har det best når jeg får gjort mest. I dag jobb, så kom jeg hjem til ferdig middag. Onsdager må ungene lage middag. Da blir der stort sett spagetti og kjøttdeig. Holder i massevis, og jeg synes det er deilig å slippe å lage middag hver dag. Etter å ha gjort det i lange perioder, kjente jeg at jeg begynte å bli lei. 
Lei av å hver dag komme opp med noe nytt. 
Jeg liker å lage mat, men ungene er kresne og jeg blir fort ensporet. 

Så da ble det til at EN dag i uka skulle de lage mat selv . De får gjerne lage seg pizza, pasta eller pølser... I don’t care.... 

Torsdager er vi så heldige å spise kjøttkaker hos Olde, hun lager, vi spiser! Jeg elsker det. Så får man satt av tid til å oppdatere henne på hverdagen også.
Kålstuing, dampet brokkoli, glutenfri brunsaus og kokte poteter for den som ønsker det. 

Det beste av alt er at min kokke-stefar har fått mandagsoppdraget. Da er det middag der på mandager. Der varierer det fra kålstuing (svensk rett), fiskepinner og Tikka Masala.

Så jeg lager i prinsippet middag kun 4 dager i uka nå! 
Da blir det med en langt mer positiv innstilling og det blir kanskje mer variasjon. 
I dag har jeg kjøpt Høyrygg av okse med bein. Av den koker jeg Tyr i kål. Nydelig og enkelt å ha i kjøleskapet til å varme når det passer sånn. 
Jeg elsker rester. Det er en skikkelig bonus å ha rester i skapet som enkelt kan varmes. 

Vel det var mye om lite 🤣. 
Har vært effektiv i dag også. Etter en natt med fullmåne og våkne dyr var jeg i dypsøvn når klokken ringte. Molly the labrador dro meg opp to ganger fordi hun måtte på do og var ekstremt tørst. 

Etter jobb, spiste jeg, ryddet kjøkkenet, støvsuge første etasje og satte på en maskin med klær. Jeg hjalp dattern med et leserinnlegg hun skulle levere i norsk og fikk ryddet litt generelt. Så foret jeg hunder og dusjet. Fikk tatt inn hester, byttet dekken og stelt noen sår. 
I dag skulle vi ta med en av hestene her på Bjerke på løp. Det ble et lite Mcattack på veien. 
Dobbel glutenfri QP, uten sennep og sylteagurk. 
 På Bjerke fikk vi de siste av vintersko og litt kosttilskudd og et dekken på tilbud. 

Hesten presterte ikke i dag, så det var bare å reise hjem etter brutt løp. 

Så ble jeg sliten. Hjem, foret litt hest og kom inn til plyndret søppelpose. Jeg bare orker ikke å rydde med en gang. Det er den lille chihuahua som hadde gått løs på en søplepose som ikke var båret ut. 
Jeg gikk i skapet, sjenket et glass prosecco og puttet hundene i bur....
En liten pause før man fortsetter i «hverdagen». 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar