Søk i denne bloggen

søndag 17. november 2019

Høst, mat, hverdag 10 Julekaker

Jeg er ekstremt bussy og vet ikke hvorfor det er viktig å formidle det. Kanskje fordi jeg får et inntrykk av lite forståelse hvis man ikke rekker noe, kanskje fordi jeg har dager jeg ikke fungerer og trenger å kompensere for de, det er ikke for at folk skal synes jeg er «flink». Det aller meste jeg gjør gjør jeg for meg selv. I dag har jeg sendt 35 snapper av dagen. Det er litt for moroskyld også. Dagen i dag inneholdt en del av det samme som gårsdagen. Klesvask, rydding og støvsuging og vask. I tillegg har jeg kjørt unger, luftet Olde, fått ridd, laget pepper og serinakakedeig. Pyntet pepperkaker, foret hunder og hester, møkket, sluppet ut og ridd.

Middag hos Olde og Tyr i kål til kvelds. 

Min Tyr i kål inneholder høyrygg av okse, helst med ben, kål og rødløk. Litt vann og langtidskoking. 
Nydelig. 

Nå er det faktisk 5 hunder i hus, hvorav kun 3 av de er mine. Det er to på «besøk». Det funker overraskende bra, sånn med en løs kanin og en katt oppi det hele. 


Jeg har forsåvidt havnet på "kakedeigkjøret". Det kjøret man er på når man spiser opp deigen til alle julekakene før de blir bakt...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar