Søk i denne bloggen

søndag 17. mars 2019

Thailand for 9.gang. Del 1

Vinterferien sto for tur. Blek og sliten familie trengte sårt å komme seg litt vekk å få koblet av fra hverdagen. 

Er det en ting man med sikkerhet vil ha så er det sol. 
Dubai er et godt alternativ vinterhalvåret, men prisnivået der nede krever sin mann. I Thailand derimot lever vi godt på 300kr dagen. Da får vi massasje og kan spise ute 2 ganger om dagen. 

Norwegian og Aeroflot er rimelige alternativer til Bangkok, men som «slaver» av Staralliance så blir det Thai air. 

Herlig flytid fra Oslo kl 13.30. 
Ikke no business på gjengen denne gang med påfølgende kroppssmerter, men det er bare å holde ut.

Minus for drikke fra glass og ikke flasker med vann, men de fyller regelmessig på og både service og mat er  topp. Underholdningspakken er god. Det er mange filmer å velge mellom. Puter og pledd ligger klart når man stiger ombord. 

Flytid på under 10 timer gjør det absolutt overkommelig. 
Vi flytter inn med bøker, iPader og nakkeputer. 

Jeg for min del slapper av når jeg ER på flyet. Unntaket er hvor vondt det er å sitte i stolen. Armer og ben sovner og det iler opp over ryggraden. 

Denne gangen også en sterkt medisinert influensa. Livet smiler med nok dop i kroppen. 

Reisevante barn klarer reisen med glans. Her går det i konspirasjonspoder og filmer. 

Jeg klarte å laste ned en hel sesong av Suits jeg hadde sett før. Nå skal det sies at jeg gjorde dette 30 minutter før avreise mens jeg løp rundt i undertøyet og pakket. 

Det viktigste var at jeg var frisk nok til å gjøre noe som helst. 

Vi kom oss avgårde og kan nyte fordelene ved gullkort enn så lenge. 

Vi hadde med egne drikkeflasker. På Gardermoen er vann usannsynlig dyrt og på flere fly får man bare glass med vann. Flaskene ble fylt opp både på Gardermoen og på flyet da jeg spurte om en stor flaske til oss på deling. Mange vanlige glass med vann gikk også med.

Lademuligheter via USB finnes ved skjermen på alle seteryggene. 

Cluet er å sove mest mulig på flighten for det er tidlig morgen når vi omsider lander i Bangkok. 

Mange synes det er langt å dra for en uke, Poenget er å klare å finne avknappen allerede på Gardermoen. 
Der starter ferien. Slapp av, nyt og sov når du kommer deg på flyet. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar