Søk i denne bloggen

tirsdag 19. mars 2019

Thailand 9.gang del 3


Flyttedag.

11-bilen ned til sentrum og tralle igjennom kjente trange gater. 

Hotellet var helt OK. Pool access var perfekt for enslig mor på tur. Vi delte en hard dobbeltseng og bode i den ene «enden» av Phi Phi . Jeg var klar for både lege og strand. 
Vi stoppet innom og fikk registrert meg inn. Det tok likevel så lang tid at jeg sa jeg kommer tilbake i kveld. Vi hoppet i en longtailbåt og kjørte til long beach. Phi Phi er full av turister og da spesielt fra1-0-17 når fergene opererer. Long beach var en roligere plass å dra til. 

Det ble litt krise da vi glemte igjen en bag med kamera, iPhone, powerbanker +++

Verdier for nesten 15.000kr lå på en av de hundrevis av longtailbåtene som finnes i området. 

Jeg tok det med ro. 1. Jeg har reiseforsikring, 2. Thaier er et ærlig folkeslag. 3. jeg hadde filmet når vi gikk ombord så jeg hadde også navn og nummer på båten. Hot tips! Ta alltid bilde av båten du drar med nettop av denne grunn. 

Vi slappet av, snorklet og spiste potetgull i sola.


Da vi hadde fått nok sol tok vi longtail tilbake. Jeg var hele tiden i vanvittig dårlig form, men bestemte meg for å gå hele stranda tilbake langs alle båtene som nå lå på land pga fjære. U henr sendte jeg på Mc Donald  (trist at den har kommet hit, men det er den reneste mest effektive jeg har vært på i hele mitt liv. 
I enden av stranda fant jeg båten. Ingen bag. Jeg spurte en som leide de ut og han pekte entusiastisk på politistasjonen.  Der inne var det store smil og stor spenning om alt var på plass. Det var det. Lykke!!!  Jeg ga 1000 bath i finnerlønn til den ærlige båtføreren



Kvelden ble avsluttet på «legevakten» der de testet både for influensa, streptokokker og tok bilde av lungene. Jeg hadde lungebetennelse. Ikke rart jeg hadde vondt og var dårlig. Oppi dette hadde vi gått nærmere 15.000 skritt. 
Slimløsende , hostedempende  preparater og en hestekur med antibiotika skulle gjøre susen! 

Jeg var «glad» det var noe som kunne behandles og at det ikke «bare» var et virus. 

Bedre dager i vente! 

Thailand 💖

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar