Søk i denne bloggen

fredag 24. februar 2017

Pizza med havrebunn



Dette er ikke en Berit Nordtrand oppskrift, men med "ikke hvetemel" i bakhodet, så ble det havremelspizza. 
God nok for oss som spiste! 

Jeg fant oppskriften her: 

Jeg er ingen fan av hverken hvetemel eller gjær, så da ble det havre og bakepulver. 

300g havremel
1/2 boks kesam
2 egg 
1 Ts havsalt 
2 Ts bakepulver 
2 dl vann 

Jeg kjevlet den ut mellom to bakepapir og stekte den 15 min på 200 grader før jeg tok på fyllet og stekte 20 minutte til. 

Ikke lavkarbo, men glutenfri og med litt proteiner i bunnen. 

Ingen romling i magen etterpå. 

Fyllet ble kjøttdeigrester og osterester. Pizza er genialt når det kommer til å bruke opp litt rester. Litt peperoni på halve. 

Denne får komme på bordet flere ganger. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar