Søk i denne bloggen

fredag 30. juni 2023

Tyrkia, sommerferie med baby.

Å dra på tur med en liten en krever ganske mye ekstra. Det pakkes for «i tilfellet» i mye større grad. 
Her er en oversikt over noe av «i tilfellet»

Paracet stikkpiller til baby
Termometer 
Morsmelkerstatning 
Saltvannsløsning 

Så har vi med ting vi trenger og ikke vil kjøpe i utlandet: 

Solkrem (Vossabia, både til meg og han) 
Bleier 
Potetmel (jeg bruker det som babypudder, anbefales på        det sterkeste) 

Så har vi ting som:
Barnevogn 
Oppladbar vifte 
Ekstra solskjerm 
Bæresele 
Solhatter 
Flasker 
Smokker 


Grunnen til at både jeg og han bruker Vossabia er at siden jeg ammer vil jeg ikke tilføre kroppen masse unødvendige kjemikalier. Jeg smaker jo solkremen i munnen, den jeg vanligvis bruker. Som forøvrig er den beste jeg har brukt hittil Vichy 20. (har aldri brukt mer en 30 på både meg og barna selv i Thailand. ) 

Vossabia har kjemisk filter og inneholder mye fint og svært lite skumle ting. Nå har jeg ikke vært mange timene i sola enda men brun har jeg blitt. 

Minus for at den farger av litt før den tørker ordentlig inn. Superdrøy og skal smøres tynt. 
Det er en norsk dame som har produsert både denne og mange andre sunne og naturlige produkter. Pluss for å støtte folk 🥰

Vel flyreisen gikk knirkefritt. Ikke propper i ørene som var det jeg så på som den største «faren». Å få ligge i fanget til mor hele dagen, passet han fint. 👶🏼

Vi kjører «all you can eat,buffet» når det gjelder amming så der ammes det etter behov. Faktisk mens jeg gikk til gate på Gardermoen. 



Del en av reisen gikk bra, og stedet er vi godt kjent med. Har vært her flere ganger de siste 10 årene 🌟🙏

Så får vi se hvordan ferien blir med en liten kar med tendens til kveldskollikk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar