Søk i denne bloggen

torsdag 22. juni 2023

Tyrkia med baby 5

I dag starter vi med vondt i magen og avsluttet med vondt i magen. Vi prøvde oss en liten tur bort i butikken på stedet, men med 35 grader i skyggen måtte vi evakuere inn. Der har vi vært resten av dagen. Jeg TROR det er brød og eller ost som går galt. Sist han hadde vondt hadde jeg spist den tyrkiske frokosten og i for kveld spiste jeg brød og ost!  Totalt krise! 🙈. 

Jeg var innstilt på at en del av dagen (e) måtte tilbringes inne om det ble for varmt. Vi var på Kreata med broren under en hetebølge da han var 5 uker, og da blir det tilbragt litt tid inne. Det har med innstilling og forventning. For meg er det ikke bortkastet. Jeg for lest bok, surfet på nett og slappet av. Når jeg ikke går rundt og rundt på gulvet og vugger og synger vel og merke. 

Jeg har nevnt solkremen fra Vossabia tidligere. Hittil veldig fornøyd. Nå har jeg enda ikke hatt en hel dag i sola, men jeg blir brun fort og den beskytter godt. Den er veldig drøy. Jeg trudde ikke 3 små bokser skulle holde, men jeg har smurt meg og Bror hver dag. Minus for at den farger av før den har trukket inn. 


Jeg vil ikke smøre han med en haug ukjente kjemikaler, hormonforstyrrende og vet ikke hva. Jeg vil heller ikke at han skal drikke de samme stoffene som jeg ville smurt på meg. Så, da ble det Vossabia. 

Understreker at Bror ikke er i solen men smøres fordi solen reflekterer og man må flytte seg fra A til B. 

Jeg liker jo å sole meg, så jeg bruker som nevnt tidligere Vichy på hele familien. 20 og 30. Når barna er små vil jeg heller kle de i Uvdrakt en å smøre de flere ganger om dagen med alskens kjemikalier. 

Hvis Vossabia holder en dag har jeg fått ny favoritt. Gå inn på siden hennes om de liker å handle rett fra produsenten og har en forkjærlighet for «naturlige» produkter. 

Nå er denne dagen snart over. Krysser fingrene for en gutt med mindre magevondt i morgen. I dag har jeg spist sjokolade, potetgull 🙈🙈🙈. (Har ikke så mye annet å fortære i huset) og så stekte mannen egg som jeg spiste på Wasa rugknekkebrød. La oss håpe det ikke tirrer en babymage! Håper på glutenfritt brød fra Norge, når storebroren kommer ned 😎🌟😅. 

Her er oversiktsbilde av stedet! Nå satte Tyrkerne opp renta fra 8,5- 15% i dag. Kanskje det kommer feriehus på tilbud? 🙏. 




Jeg kunne gjerne hatt hus her, og leid ut når det hadde passet 🌟. Men det går vel like dårlig for den gjengse nordmann som Tyrker skal vi tro prognosene. Verden har blitt rabla gal. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar