Søk i denne bloggen

torsdag 20. februar 2020

Hemp og migrene

Migrene er kompleks og har ørten forskjellige årsaker. Det kan skylde mekaniske problemer som nerver i klem, det kan være hormonelt, eller som i denne artikkelen komme av mageproblemer, at det endocannabinoidesystemet ikke fungerer som det skal, eller at man går med en kronisk "betennelse" i kroppen. Jeg har slitt med migrene siden tenårene. Jeg er langt bedre i dag en jeg har vært.

Mine triggere er HVETEMEL, lav sol, mange rødviner, og HORMONER.
Jeg er bedre når jeg spiser gamle antihistaminer, når jeg tar progesteronkrem, spiser mine B6 og sinkpiller, og nå er det faktisk evigheter siden jeg hadde vondt i hodet. Migrenen er jeg ikke "redd" da jeg får god hjelp av sterke smertestillende, og jeg har ikke hatt migrene med aura siden jeg så og si kuttet ut hvetemel, men ingenting er bedre en at jeg ikke har vondt i hodet i det hele tatt. 
Anekdotene er mange, kanskje blir jeg en del av dem.


I tidligere innlegg har jeg tatt for meg forskjellige områder hemp kan være nyttig på. Migrene og hodepine ser utvilsomt ut til å være noe hemp kan hjelpe mot. Det er verd et forsøk. Nysgerrig på hempprodukter av god kvalitet?

stjerna.myqsciences.com
Husk at toll og moms kommer i tillegg når du henter pakken din.

Migrene og hemp


Her kan vi lese om at forsøkspersonene fikk en reduskjon i antall anfall. Dosen måtte opp til 200 mg. Det er ganske store doser. Med tanke på at vi tar opp ca 6% av oljens virkestoffer, så er det totoalt 12 mg ca som blir tatt opp av kroppen.

qSciences sin hemp er laget på en måte som gjør den vannløselig, og opptaket er langt høyere en i tradisjonell olje. Man må ikke se seg blind på innholdet, men også ta høyde for opptaket. Det samme gjelder vitaminer og hvordan disse er produssert. Hjelper ikke med et høyt innhold, om stoffene går rett igjennom kroppen.

Det finnes i alle fall lovende resultater der ute, og om ikke hempen hjelper deg med migrenen, er det bra for mange andre av dine kroppslige funksjoner.


Det kan tenkes at det ikke er TCH eller CBD som er det som funker heller. Hemp inneholder mange andre stoffer som kan ha en effekt:
https://www.healtheuropa.eu/cannabis-for-headaches-it-may-not-be-thc-or-cbd-that-reduces-the-pain/95412/

CBDoil and migrane




CBD - the alternative against migraine

The versatile effect from cannabidiol has been known for a long time. The substance has a pain-relieving, anti-inflammatory effect, regulates the serotonin level and can bring the body into its natural balance. Due to its calming effect, hemp oil against panic attacks can also be effective against anxiety disorder. But the active ingredient can also be helpful to for migraine. That's not just what User reviews sufferers say

Les mer her:https://hempertise.com/en/hemp-oil-for-migraine


"Furthermore, dosages from pure CBD studies may not be as effective as full-spectrum hemp."
(Qscience sin hemp er full, spectrum)



Denne boken bør leses om du vil lære mer:
Hemp for Migraine

HEMP WILL CHANGE MIGRAINE MEDICINE
Jeremy Orozco is a former firefighter turned migraine expert, author, and co-founder of Migrainekey.com. He spent the last seven years searching for the worst migraine triggers and the best migraine remedies. It turns out there is an astonishing link that connects nearly all of migraine research. Battling this migraine link is how his wife, Sondra, has lived migraine-free for the last two and a half years.

A movement has started, and it’s rapidly growing. Thousands of people are now using hemp for instant migraine relief as well as preventing migraines before they start. How? You will discover through hundreds of cited studies that the compounds in hemp attack the very mechanism that links nearly all migraine triggers.

Oh, and it gets better. Hemp promotes a natural system in the human body that regulates migraine triggers, energy production, stress, anxiety, sleep, and your overall health and happiness. The pages will turn themselves as this gripping research uncovers how you can boost your endocannabinoid system to alleviate migraines.


YOU WILL LEARN:
•The history of hemp and migraine.
•The difference between hemp, marijuana, CBD, THC, and other cannabinoids.
•Why using hemp for migraine has nothing to do with getting “high.”
•How hemp and the endocannabinoid system fight the underlying trigger of migraine.
•Everything you need to know about using hemp for migraine prevention and relief.
•Multiple ways to boost the endocannabinoid system—with or without the help of hemp—and why those same methods happen to be the most successful migraine treatments in peer-reviewed research.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar