Søk i denne bloggen

lørdag 30. juli 2022

Overskudd, energi og tiltakslyst

Det første som forsvinner er mentalt overskudd når jeg blir «lei». 
Av ting som tømmer meg for motivasjon er å dra med søppel på Isi en sv dem. Å holde på ute og hjelpe til med traktor ol er også gørr kjedelig. Tror det har litt med å gjøre at jeg føler at jeg styrer og ordner med det meste. Jeg påtar meg ansvar for at alle får mat, at det ER mat, at klærne er rene, at huset holder en viss orden, at hundene har mat, at hester og katter, hunder alpakka, kaniner og høner har vann.. og plantene men der står jeg til stryk 🤣🤣🤣. 

Når jeg da «må» enda mer av kjedelige ting blir jeg såååå lei 🙄

Men ting som likevel gir energi av de kjedelige tingene er å rydde. Kaste klær, pante flasker, knuse flasker mm. 

Det synes, det føles så godt! 



Men jeg er så langt i fra å ha det «flytteryddig» i slle rom. Sånn ryddig der alt har sin plass og dt flyttebyrå kunne flyttet for deg uten at det blir rot. 

Andre ting som gir meg energi er å handle litt. Trenger ikke være klær og ting. Det kan være såper og tørkerull også 🤪.  Men solcellelys er en av mine ultimate feelgood produkter. ❤️🌟.

Jeg elsker lys og litt planter i hagen. 

Å titte ut, eller komme hjem når det er mørkt og lysene mine lyser, da blir jeg glad. 



Så hva «sparks a light»? Ri! Gå tur med hundene, film med unga, svømmetur, ta bilder og legge ut, småhandle småtteri, vin med venninner, date night med kjæresten, pynte meg, bli ferdig med rom (ryddig og rent) og uttalige gåturer med min beste venninne. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar