Søk i denne bloggen

tirsdag 17. september 2019

Høst, mat og hverdag 1. Helstekt kylling

Ny jobb og hektisk hverdag, gir utfordringer på matfronten. Det blir fort røkte pølser og potetstappe og kjøttdeig med spagetti for å spare tid og fantasi....

Det funker ikke i lengden. 

Så da var det bare å få ordentlig mat på bordet igjen. 

Vi (eller jeg) spiser ikke så mye kylling. Jeg synes egentlig ikke produksjonen er noe å skrive hjem om. Ungene kjøper seg gjerne et lår eller noen vinger Nor de er på farten (og jeg tenker at det likevel er bedre en mye annet man kan kjøpe i butikken)

Helstekt kylling av en litt saktevoksende type er noe vi alle liker! Saftig og godt, greit prismessig og lite «klin» under tilbereding. 

Det tar litt tid da, men det er helt ok! Ca 1 time i ovnen med stekepose. 

Jeg fyller posen med gulrøtter, løk, brokkoli , kålrot, ja hva som måtte finnes i skapet som kanskje bør brukes snart. Jeg serverer med ris til ungene, men her er det jo et hav av muligheter. 
Blomkålstappe er fint til om man vil redusere på karbohydratene og øke grønnsaksinntaket enda mer. 



Du kan rett og slett også bare spise salat til. En kombinasjon av varme og kalde grønnsaker er deilig og sikrer dine 5 om dagen 👌🏼



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar