Søk i denne bloggen

tirsdag 17. september 2019

Høst, mat og hverdag 2. Rømmegrøt

Rømmegrøt! Det er godt. Klart jeg kan lage det, for det har jeg aldri gjort før. 

Jeg fant en glutenfri oppskrift, og kjøpte nytt glutenfritt mel. 


 Dro på med økologiske varianter. 



Det hele ble bare tull. Rømmen pluss melet ble for tykt så det var lite fett som slapp da det skulle kokes opp igjen. Vel. Det ble spiselig, men kanskje mer som fløyelsgrøt? Jeg spiste en god porsjon men så god var den ikke. Smakte svært lite. Neste gang testes det med Toro fin kakemiks. 




God rømmegrøt er noe av det beste jeg vet, så denne koden skal jeg «knekke» 

Jeg prøvde oppskriften til Cølikaikokken og den har fått hemningsløst med skryt så det er jeg som gjorde noe feil her 🤣 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar