Søk i denne bloggen

mandag 8. januar 2018

Grønn te, nytt år nye muligheter.

Er det en klisje? Eller er det en gylden mulighet til å legge enkelte ting bak seg, og fokusere på de positive endringene man ønsker seg?
Nyttårsforsetter, en lovnad til seg selv om endring og bedring.
Jeg har pleid å ha et nyttårsforsett, eller to faktisk. Drikke te hver dag, og klemme barna hver dag.
Det skjer at det hverken blir te eller klem, og sånn skal det ikke være.
Kineserene er kjent for sin viden bruk av urter og teer kommer nå i de fleste varianter og smaker.
Du har te for å gi energi, og for å roe deg ned. Te for å øke melkeproduksjon, eller roe magen.
Pukka og Yogi-te er mine smaksfavoritter. 
Jeg kan fint drikke uten søtning, men har litt trua på honning. Ingefær og muskat, kanel og kardemomme kan jeg også spice de opp med. Mct olje er også et alternativ. Mer om det senere. 

Uansett, min tanke bak te-forsettet er ro. Tekokeren må på, vannet må koke, teen må trekke, og temperaturen slik at den kan drikkes.
Altså i mitt tilfelle en liten pause i hverdagen.

Jeg får ofte mye te både til jul og bursdag og drikker mange kopper når jeg er i siget.

I januar har jeg fått anbefalt japansk grønn te (forteller mer om anbefalingen senere)

Grønn te skal visstnok ha flere helsefremmende effekter.

Etter å ha trykket deg inn på denne linken, så har du ikke råd til å ikke drikke den fantastiske drikken Derfor bør du drikke grønn te


Jeg er i gang med flere endringer for det nye året. Følg med på ferden igjennom vitaminer, trening, kosthold og hverdagslykke i 2018


Her er min lille samling av sunne, og usunne varianter. Red Bull skal bort! Kombucha har jeg lyst til å lære å lage selv. 






Godt nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar