Søk i denne bloggen

tirsdag 21. desember 2021

Lukter.

Jeg har et kurs i Bach blomstermedisin og hvordan lukter påvirker kroppen via det limbiske system. Veldig spennende. Rescue Remedy har vært en fast følgesvenn i mange år. 









Jeg skal grave frem den boka for det er veldig interessant. Lukter har også mye å si for hukommelsen vår. Har man dårlig luktesans er ikke det optimalt for hukommelsen. Det kan trenes. Nok om det, grunnen til dette innlegget er en leppepomade som lukter… 
Honning. 



Jeg begynte ikke å bruke honning i te ol før jeg ble voksen. Men denne lukten, gir meg gode minner. Helt tilbake til barnehagen. Vi lagde lys av bivoks. Jeg elsket lukten, både når vi lagde det, og når vi brant de hjemme. Perfekte julegaver og en av de luktene som får frem gode følelser og trygge barndomsminner. 

Kanskje jeg rekker å lage de siste julegavene på tampen? 🙏






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar