Søk i denne bloggen

søndag 8. oktober 2023

Beredskap og rydding

Jeg var i en periode, spesielt i 2021 i preppemodus. Etter nedstengninger, oppfordring til matlager, krig, feilslåtte avlinger mm ble jeg litt fokusert på å ha litt ekstra. 
Det viktigste for meg er faktisk smertestillende. Skrekken er å få migrene eller prolaps og kun ha Paracet. Astmamedisiner, pencilin, hostesaft og allergipiller liker. Jeg også å ha i et beredskapsperspektiv. 

Jeg har preppet i plastbokser, alt fra hygieneartikler til fyrstikker og tørrvarer. 

Frysere kan være en akilles, aggregat står på ønskelista, men jeg begynte bevist å handle litt ekstra hver gang jeg var i butikken. Smør, kjøttdeig gjær, kakao, sukker og ris er noe av det jeg har på lur. Nå skal de varene spises. Derfor blir det kjøttkaker og lasagne, kokte svineknoker og fiskepinner til middag. Frossen mat blir også gammel. 

Det blir handlet merkbart mindre og det er en «fryd» å få tømt litt i både kjøkkenskap og frysere. 

Hvis strømmen skulle gå er det litt mer «kjørt» med maten. Da må vi salte alt kjøttet i tønner. Vann har vi i dunker men også i bekker i nærheten. Så med mindre det kommer radioaktivt nedfall skal vi ha nok vann, ved og mat. 

Må vi forlate huset har vi det beste av det beste. Bobil! Delvis rigget med det viktigste i den også. DEE for meg en ro at vi har et eget flyttbart lite hus med mye av det man trenger til en kortere periode hjemmefra. 

Vel tilbake til matryddingen. . La det inspirere til å spise tom fryser og kjøkkenskap. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar