Søk i denne bloggen

mandag 18. juni 2018

Sjokolademoussekake

Etter å ha ryddet i skapet ble jeg inspirert til å lage noe med mindre karbohydrater. Jeg har hatt lyst til å «ta litt tak», men energien og motivasjonen har ikke vært på topp. Da må me «juksa» litte granne. 

Funksjonellmat selger mange gode produkter. Vi skulle i middag til en venninne, og siden vi kjører litt karboredusert tilbød jeg meg å lage en kake. 

Den ble veeeldig god. 

Jeg brukte 86% sjokolade, jeg brukte oppskriften til funksjonellmat som utgangspunkt. Jeg hadde ikke sjokolade i bunnen, og brukte ikke sukrin 

Jeg brukte en blanding av lys og mørk finersirup, tagatese og stevia i fyllet og tagatese i bunnen. 


Den kan fryses, eller serveres romtemperert. God ble den og den stagger det største sukkertroll. 











1 kommentar:

  1. Det var virkelig bra oppskrift, har prøvd å lage det i går, det smakte velig godt, tusen takk

    SvarSlett