Søk i denne bloggen

fredag 4. november 2022

November den 4.

Grått i dag også, sinnsyk hodepine da jeg våknet 🙄😳. Ren viljestyrke som får meg ut og opp på hesteryggen. Vel vitende om at jeg da kan slappe av med god samvittighet for dyra etterpå. 🐴🐶🙏
Opphold mens vi red (min mamma og jeg) 
Ellers rolig dag, litt handling og så en helt rolig kveld med taco og Netflix. Litt sånn rolig fridag, hvor man bare vasker et par maskiner og tenker det er greit. Ikke så mye jeg orker når jeg har sånn hodepine. 

Jeg kom over et par fine bilder og det er veldig sjelden jeg finner noe jeg kunne tenkt å ha på veggen. Disse to kunne jeg ha kjøpt. 





Stavernkunsrogkultur. 


Dagens mineral er sink. 









Vi som spiser mye brød, som igjen inneholder fytinsyre, noe som hemmer opptaket. De fleste multivitaminer inneholder sink. Ved sykdom bruker kroppen mere sink en vanlig så det KAN være hensiktsmessig å ta ekstra tilskudd under sykdom og en stund etter. 

Jeg som har Pyroluri (skrevet om det før) forbruker og tar ikke opp sink likt som andre og har et større behov. 

Mangler er ikke vanlig men her er noe av det som kan skje ved mangler: 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar