Søk i denne bloggen

torsdag 24. august 2017

Hverdagen er tilbake

Enda en sommerferie har passert og hverdagen er tilbake. Noen med flere kilo, andre med færre. Kursdeltakere rapporterer om endret tankesett og endrede vaner. Det er helt fantastisk. At folk velger å legge om stilen, og klarer det over tid, etter å ha gått på kurs med meg. 

Her byttes brus, mot farris, godteri er helt ut, og valgene i matveien er mer beviste, men langt i fra dårligere. 

Jeg har selv vært i Hellas. Etter tre dager med brød før middag, orket jeg ikke mer. Magen sto rett ut og det strakk i mageskinnet. 

Fokus på alt det andre gode. Fritert feta med honning og sesam f.eks. Nydelig. Carpatio og gresk salat. 

Om jeg lever lavkarbo? Tja, det kommer an på definisjonen. Om jeg lever lavkarbo helt uten sukker og korn så er svaret nei   

Jeg spiser hovedsakelig hvetefritt. Er jeg på restaurant går jeg for glutenfritt. Ikke fordi det er lavkarbo, snarere tvert i mot, men fordi jeg får både migrene og andre kroppslige plager etter en hvete pizza. 

Grønnsaker prøver jeg å få i meg. 

Mandager spiser vi fiskepinner (glutenfrie)
De serveres med potet og gulrot. Er jeg flink, lager jeg blomkålstappe. 

Tirsdag er det grønnsaksform. Brokkoli, rødløk, blomkål, søtpotet i en ildfast form med smør og salt. Det kjøttet som er nedsatt blir middag denne dagen. 

Onsdag har jeg "middagsfri". Da kan msn spise rester, pølser om det finnes, helt eller lignende. Jeg skar opp frukt og bær til TV kos på kvelden. 

Torsdag er det kjøttkake. De serveres med potet, glutenfri brunsaus, brokkoli og kålstuing laget av kål og fløte. 

Fredag er det taco, og det følger både agurk, salat, tomat, løk, minimais og salsa på kjøpet. 


Frokost spiser jeg maks 1-2 ganger i uka. 

Jeg trives med periodisk faste. Dvs jeg spiser første måltidet etter 12, ja det kan bli nærmere 15 enkelte dager. 

Da går det fort et eller to rugsprø med smør, salami, gulost og majones. Egg er også en favoritt. 

3,måltider om dagen, gjerne middagsrester eller omelet, eller rugsprø på kvelden. 

På denne måten slipper jeg "kurer". Ikke for det, det ble et par ekstra kilo i sommer grunnet mye krones -is og sjokolade. Jeg prøver å la hverdagen fikse opp i det av seg selv. 

Min store addiction redbull er ganske under kontroll. Byttet det ut med sitronvann og sodatream. Både kroppen og lommeboken jubler. 

Ut å plukke bær, og sopp. Lag mat av det naturen har å by på. God høst. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar