Søk i denne bloggen

tirsdag 9. januar 2018

Lavterskel og trening

Nesten uansett hva man «lider» av er fysisk aktivitet anbefalt. ME (utmattelses-syndrom er kontraindikert) 
Det viktigste er å finne noe kroppen din tåler, du synes er greit nok til at du gjennomfører og får til i hverdagen. 



Jeg slår et slag for det å gå. Mennesker med hund lever lengre, og jeg oppmuntrer ofte folk på kursene mine til å få seg en «Fido». Om ikke annet oppe i hodet. Fido må faktisk luftes 3 ganger om dagen. 


Det blir alt for lite av gåturer på meg om dagen, men så lenge jeg beveger meg er jeg fornøyd. 

Svømming er noe mange kan gjøre. For meg noe både ryggen og nakken tåler godt. På enkelte dager er det varmt vann i bassenget. Det er godt for kalde vinterkropper, og verkende ledd. Målet er å svømme 1000 meter i uka, altså svømme 1000 meter når jeg er der. Det bruker jeg ca 30 minutter på. 

Full kropstrening på 30 minutter. 

Når jeg først drar avsted benytter jeg muligheten for litt egenpleie. Jeg bruker sjelden krem på kroppen eller i ansiktet. Etter et klorbad om vinteren trengs det litt fukt. 

Jeg prøver så langt det er mulig å bruke produkter som er bærekraftige og ikke testet på dyr. 

Da er Bodyshop et godt valg! 

Dette settet med såpe, skrubb og krem blir med for å gi en ekstra luksus i hverdagen. 



Jeg tror at tar man vare på seg selv, så blir man også mere glad i seg selv. 

For meg er dette enkel hverdagsluksus! 
Feel Good også! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar